Tilbake

3CX - telefonsystem

Meld deg inn og ut av kø

For at du skal kunne motta samtaler fra hovednummeret (der du hører til) må du være innmeldt i kø. Slik gjør du det:

  1. Åpne 3CX-programmet eller appen
  2. Ring *62 for å melde deg inn i køen
  3. Ring *63 for å melde deg ut av køen

I 3cx programmet eller appen skal det være et ikon med en "Q". Dersom "Q"-en er hvit er du meldt inn køen. Du kan klikke på "Q" for å melde deg inn eller ut

Sette status

Dersom du har en annen status en "tilgjengelig" vil du ikke motta noen samtaler, ei heller fra køen du er meldt inn i.

  1. Åpne 3CX-programmet eller appen
  2. ring *30 setter status tilgjengelig
  3. ring *31 setter status "borte"

Øverst til venstre i vinduet (rett under navnet ditt) er det en meny. Der som du setter status til noe annet en "Tilgjengelig" vil du ikke motta samtaler.

Oversikt over alle *-kodene finner du her

Hvordan viderekobler jeg telefonen?

Med det nye telefonsystemet er det ikke hensiktsmessig å viderekoble telefonen. Vurder heller om det bør aktiveres feriemelding for hovednummeret eller om du bør installere 3CX-appen på mobiltelefonen din så du kan ta med deg kontortelefonen over alt!

Lese inn og aktivere melding for stengt eller ferie

Skal kontoret være stengt i ferien? Da bør du ta en titt på veiledning for feriemelding

Telefonkonferanse

Slik setter du opp telefonkonferanse i 3CX

3CX på PC'en

Ta kontakt med IT-avdelingen for å få programmet installert og satt opp. Merk at det kreves et USB-headset koblet til PC'en.

Headsettet virker ikke! 🥺🎧

Gå inn i "Lydinnstillinger" og kontroller at headsettet er valg som lydenhet.

Har folk problemer med å høre deg i telefonen?

Da kan du forsøke å endre lydnivået for mikrofonen på headsettet:

  1. Velg "Lydinnstillinger" fra menyen
  2. Sett "mikrofonforsterker" til 1 eller 2
  3. Klikk "OK"

3CX på mobilen (mobilapp)

  1. Søk opp og last ned "3CX" fra Appstore. Appen skal også være tilgjengelig for Android.
  2. Appen vil be om en del rettigheter (kamera, mikrofon mm.) det er viktig at du svarer "ja" på dette.
  3. Start appen og scan strekkoden for oppsett fra e-posten du skal ha mottatt fra telefonsentralen. Ta kontakt med IT-avdelignen dersom du ikke har denne e-posten tilgjengelig.
  4. Appen skal nå være klar for bruk.

Merk at du kan ha programvaren installert både på PC og mobiltelefon samtidig.

Appen kan også installeres på privat mobiltelefon, den bruker kun av datapakken din.